Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER GENEREL INFORMATION
Denne hjemmeside (www.levasion.dk) udbydes af:
L´evasion (Concept Du Cycliste ApS )
Lyskær 9, kld.
DK-2730 Herlev
CVR : 38478370
HQ phone: +45 22962632 info@levasion.dk
Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice : info@levasion.dk
mail: info@levasion.dk
Telefon: +45 22962632 (telefon svarer – Vi vender tilbage senest 24 timer efter )
Almindelig post:
L´evasion
Lyskær 9, kld.
DK-2730 Herlev

Hvis der er dele af betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter
kundeservice, inden du begynder at handle på hjemmesiden.

1/ VIGTIG MEDDELELSE:
LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA www.levasion.dk.
Disse handelsbetingelser finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til “dig” eller “din” betyder dig som bruger af hjemmesiden,
enhver reference til “vi”, “os” eller “vores” betyder L´evasion.
Hvis du ikke accepterer betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på hjemmesiden.
Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under “Fortrydelsesret”.
Købelovens mangelregler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktmæssighed.
Læs mere under “Mangelfulde varer og forkerte varer”.

2 /Bestilling
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af
vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.
• En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet indenfor følgende næste 4 hverdage.
• Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.
• Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i et af landene på listen “Vi sender til”. Samt leverer vi til postbokse.
• Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:
• Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
• Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
• Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, fx en betalingsfejl el.lign.
• Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel
• Aftaler kan kun indgås via hjemmesiden eller via telefon til vores kundeservice. Vi behandler som udgangspunkt ikke bestillinger fremsat i emails, breve eller fax.

På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?
Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.
Når du klikker “Køb og betal”, vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under Fortrydelsesret.
Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen – de står klar til at hjælpe dig.
Du modtager en ordrebekræftelse i en e-mail.
Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Adgang til aftalen
Du modtager via e-mail en bekræftelse på aftalens indhold samt en kopi af disse betingelser.
Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på hjemmesiden. Læs venligst mere under “Følg din bestilling og se historik”.

3/ Tiltag mod bedrageri
For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender, når du bestiller på hjemmesiden; herunder din adresse og betalingsoplysninger.

BETALINGSMIDLER

Vi accepterer følgende betalingsmidler ( Via Yourpay )
– Dankort
– MasterCard
– Visa
– Mobilepay

Betalingsprocedure
Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

4/ PRISER OG LEVERING
Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter i Danmark
Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.
Vi leverer altid gratis ved køb over 498 kr.
L’evasion sender din ordre inden 3 hverdage. Vi samarbejder med GLS, og din ordre leveres normalt inden 3-5 hverdage.

Returnering
Ved returnering af varer tillægges et ekspeditionsgebyr på 60 DKK som modregnes på returbeløbet, hvis bestillingen var over 800 DKK (gratis fragt). Hvis bestillingen var under 800 DKK er fragten beregnet til 60 DKK

Valuta
Priserne på hjemmesiden vises i Danske Kroner (DKK).
Du kan betale i DKK – mm andet er aftalt.

Levering

Vi sender til:
– Denmark

4/ EU & The world
Leveringsbetingelser:
Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer til privat-, virksomhedsadresser samt til postbokse.
Din vare vil blive leveret i ugedagene mandag til fredag. Tidspunktet for levering afhænger af, i hvilket land leveringen sker og hvilken fragtmand der benyttes.
Der skal kvitteres for varerne ved modtagelsen. Det behøver nødvendigvis ikke være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (fx et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.
Vores fragtmand vil foretage mindst to leveringsforsøg. Ved hvert leveringsforsøg vil fragtmanden efterlade en kvittering, som informerer dig om detaljerne for næste leveringsforsøg og eventuel mulighed for selvafhentning. Fragtmanden vil typisk opbevare varen op til 7 dage, før den sendes retur til os, som ikke-leveret. Bemærk venligst at vores fragtmand også kan levere varen til din nabo, hvis du har samtykket til det og hvis omstændighederne tillader det.
Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under “Mangelfulde varer og forkerte varer”.

Separate leveringer
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer.
Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

Følg din bestilling og se historik
Du vil få tilsendt en e-mail med en trackingkode fra fragtfirmaet (GLS), så du kan følge din pakke.
Du kan kontakte kundeservice, hvis du ønsker informationer om status for din bestilling.

Fortrydelsesret (gælder kun forbrugere)
Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.
I tilfælde af en vare, der består af flere forskellige forsendelser eller dele, udløber
fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular..
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse
Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Der pålægges ekspeditionsgebyr hvis alle varer skal tilbagebetales.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os på firmaadresse efter aftale, til L’evasion uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Du skal gemme postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren, når du sender vare retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

6/ MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER
Hvis din vare(r) lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:
– Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores kundeservice har behandlet retur-vareren
– Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores kundeservice harbehandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare
Når du kontakter kundeservice skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

ANDRE FORHOLD
Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.

Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Aftalens fuldstændighed

Disse betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

Overdragelse

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores persondatapolitik som fortæller om, hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af hjemmesiden i øvrigt.

Klageadgang
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores Kundeservice under ‘Generel information’ ovenfor.
Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse (info@levasion.dk).
Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.
Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx

Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

Standardfortrydelsesformular (denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
– Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mailadresse]